Verslaving

Deze blog ligt een beetje stil. Weinig nieuwigheden om over te schrijven, en met een kleine koter die veel aandacht verdient en krijgt blijft er weinig tijd over om dingen te proberen, te experimenteren.. Momenteel ligt de focus op “onderhoud”.

Wat is het moeilijkste aan vader zijn? Het gebrek aan concentratie. Je kan nog alles doen wat je vroeger deed, eigenlijk. Maar in brokjes van 30 seconden per dag. Met huisgenoten die een gave hebben om je nodig te hebben *net* wanneer je je eindelijk op iets concentreert. Such is de realiteit. Niet beter of slechter. Dit is het moment waarop veel mannen hun gevoel voor mode weggeven, en er een uitgezette buik voor in de plaats krijgen. Wachtend op hun midlifecrisis.

Maar… wat een chance, ik hoef niet te wachten op die midlifecrisis! Die begon op mijn 14e en is niet meer weggegaan. Gevoel voor mode heb ik nooit gehad, en een buikje zal ik nooit hebben. Geld voor een motorfiets is er niet, dus hier zit ik dan met mijn midlifecrisis.

Misschien is dit wel het goede moment om mezelf aan te pakken? Beetje schoon schip te maken. Onlangs gaf de dokter me een doodernstige boodschap mee: “Ja, je stopt beter met het drinken van koffie.” De toenmalige omstandigheden maakten zijn boodschap erg duidelijk. Hoe ouder ik word, hoe minder ik ervan houdt om verslaafd te zijn aan iets. Het is duidelijk, dit is het uitgelezen moment om de koffie achter mij te laten. Dan kan ik me verlossen van een hoop koffie-gerelateerde spullen (geen angst! er blijft een setje in huis voor bezoekers) en mezelf beter onder controle krijgen. Het is zomer, en dat is een goed seizoen om met afkickverschijnselen om te gaan. Klaar als een klontje. Karakter heb ik met hopen. Komt voor de bakker!

Kon ik maar dezelfde discipline aan de dag leggen om mijn (onbenutte) gameboy te verkopen..

2 responses to this post.

  1. Posted by Lieve Thielemans on augustus 2, 2016 at 1:08 pm

    Ik dacht dat je al lang gestopt waart met koffiedrinken…en zoveel dronk je toch ook niet?
    Nooit décaf geprobeerd? Hopelijk kan ik in september mijn tasje maken zonder je in een al te grote verleiding te brengen???
    Zie maar dat er een pakje lekkere koffie klaarstaat of ik breng er zelf mee…
    Zou het echt alleen maar de koffie zijn???

    Beantwoorden

  2. Er zal altijd koffie klaarstaan voor jou 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

