Verraad!

Een herinnering schiet me te binnen.

Het is winter, en moeder heeft nood aan wat rust.
Vader offert zich op om mijn zus en mij een namiddag al spelend te onderhouden. Met ons drie trekken we ons terug in vader’s bureau, waar drie stoelen-op-een-rij een gevechtsruimtetuig worden. Mijn vader loodst ons als kapitein door gevaarlijke meteorietvelden, doorheen blokkades van vijandige sterrevolken en veilig langs zwarte gaten.

Zus en ik zitten op stoelen die kunnen draaien, dat worden natuurlijk geschutskoepels, zodat vader luidkeels kan bevelen: “bakboord, vuur!” Han Solo of Luke Skywalker my ass, de enige echte ruimteheld is mijn vader.

Het hoogtepunt in onze fantasietocht komt wanneer zus en ik ons tegen de kapitein moeten keren en hem in de rug schieten, zodat hij met een grimas (en nauwelijks verholen pret) over de grond kan rollen. En ons zijn doodsreutel kan toewerpen: “aaaah, verraad!”

2 responses to this post.

  1. Posted by Depaa on september 22, 2015 at 12:24 pm

    Heb ik dat echt allemaal meegemaakt? En jaren overleefd? Geweldig!

    Beantwoorden

  2. Hehehe ik herinner me nog heel veel, en het is een bron van inspiratie voor binnenkort ;D

    Beantwoorden

Geef een reactie

