Man Hands

Vorige zomer vroeg ik mijn ploegleider uit over hoe hij zijn handen verzorgt. Het is niet voor niks dat je “naald” hoort in het woord “naaldbomen”. Hij lachtte enkel luid, stak zijn vuisten omhoog in een victoriegebaar en riep “Yeah I know, maaaan haaaaands!!!”

Dit weekend genieten mijn man hands van wat rust, en ik bedenk me hoe blij ik ben dat ik de overstap gemaakt heb van “white collar” naar “blue collar” zoals dat in de klassenmaatschappij hier wordt ingedeeld. Het was van mijn beginjaren bij Kazou geleden dat ik nog eens het plezier heb ervaren van samen aan iets te werken, als een team, in plaats van het steeds maar ieder voor zich.

Een dag als gisteren vliegt gewoon voorbij: je stemt je tempo af op dat van je collega(s), je stelt je helemaal open voor de subtielste lichaamstaal zodat je bij het heffen een perfect evenwicht behoudt en je mekaars ruggegraat niet uit mekaar rukt. Zonder veiligheidscomités, Grote Woorden, diagrammen, rapporten… Je gebruikt je lichaam waarvoor het gemaakt is.

Tijdens een rondje verpotten (lees: urenlang met de spade staan zwoegen) merkte ik op dat een mens niet meer nodig heeft dan zon, goede collega’s en een fijn muziekje* op de radio om gelukkig te zijn.

“Amen” antwoorde de ploegbaas. Zonder de minste ironie in zijn stem.

* Er wordt trouwens zelden geprotesteerd wanneer ik de radio verzet naar een station met klassieke muziek. Rock’n’roll en country hebben zeker hun plaats op een Noord-Amerikaanse boerderij, maar blijkbaar is iedereen gebaat met wat variatie. 🙂

One response to this post.

  1. Posted by Depaa on februari 2, 2015 at 5:39 pm

    Speel ze ook eens een deuntje van jezelf:)

    Beantwoorden

Geef een reactie

