Naar buiten!

11 graden. Een hele week al droog, en een bijna volledig blauwe hemel. De rest van Canada zit te bibberen, en in New York krijgen ze hele ladingen sneeuw over zich heen. We hebben niet te klagen denk ik dan.

Voor de lol kon ik zelfs ’s savonds buiten mijn Tai Chi-routine’ken doen. We kunnen al zoveel buiten doen dat je gaat denken “ach, waarom denken we toch dat we een huis *nodig* hebben… is het eigenlijk niet gewoon luxe en verwennerij?”

Maar voor de buren aan de overkant van de straat is het geen luxe en verwennerij. Deze zomer leefden ze bij de spoorlijn, en sinds een maand hadden ze eindelijk een plekje. De mensen die aan de overkant een huis huurden hadden hen kamer gegeven. Maar het huis is vorige week door de stadsdiensten afgekeurd. Lekkende riolering en verzakkingen.

De huurders zijn al weg, maar het koppel is nog op zoek naar een nieuwe plek. Veel meer dan af en toe een luisterend oor en af en toe wat water kan ik ze niet geven. Ze hebben flink wat zware levensbagage, het soort dat ik niet in huis kan halen. Ik kan enkel blij zijn dat ze dankzij dit weer wat extra tijd hebben om een nieuwe plek te vinden.

Geef een reactie

