Vakantie!

Jahoe en hoera! Twee weken vakantie 😀

De plantenkwekerij sluit de deuren tot in het nieuwe jaar, en voor de eerste keer sinds de maand maart heb ik echt vakantie. Canadezen werken niet zo waanzinnig veel uren als de lui in de VS, maar iedereen hier heeft toch een flink pak minder vakantie dan we in België, paradijs op aarde, gewend zijn.

Wat staat er op het programma?

  • Luieren zonder schuldgevoel
  • Het geheime laboratorium induiken en eigen shampoo (met tuinkruiden) fabriceren
  • Het (in dat zelfde lab gemaakte) lactobacilluspreparaat uittesten op de kippenmest, de bonsai en de composthoop.
  • Opnieuw yoghurt proberen te maken. Deze vakantie is ideaal om na enkele misluikte pogingen de ideale temperatuur te vinden voor onze oven. Zo is het experimenteren achter de rug wanneer ik opnieuw aan de slag ga.
  • Een bezoekje brengen aan de boeddhistische tempel in Coombs
  • Een hoop spullen verkopen. (Een muskietennet, sjakosh van de madam of mp3spelertje kopen? Grijp je kans!)
  • Verder snoeien, snoeien en snoeien in de fruitbomen
  • Een dagje klimop gaan trekken in een van de parken van Nanaimo
  • Misschien een dagje gaan wandelen, banjo spelen, Japanse woordjes leren, …

Maar… wat de dag ook brengt, hij zal beginnen met héérlijk uitslapen 🙂 Je moet er niet mee overdrijven, maar als je weinig vakantie hebt, dan kijk je er wel dubbel en dik naar uit 😀

Prettige feesten en tot in 2015!

3 responses to this post.

  1. Posted by mama on december 22, 2014 at 10:14 am

    Amaai, ik heb ook 2 weken vakantie maar daar staat zoveel niet op hé.
    Bij mij is het vooral mensen ontvangen en mensen bezoeken… zoals ze me voortdurend zeggen ‘je moet onder de mensen komen met deze dagen hé’.
    Ik wens je heel veel rust toe en als je in Coombs bent, denk dan even aan mij.

    Beantwoorden

  2. It gets you excited when a holiday/vacation is coming. You plan everything well to maximize the time and it feels good looking forward to that quality time. Well, as for me, a lazy person sometimes, plans weekend on a movie marathon.hahaha what a productive person I am! 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

