Nein, der kleine Thomas ist nicht tot

De klachten beginnen binnen te lopen..
“Ewel, valt er niets te vertellen misschien?”

Het is inderdaad flink stil op deze blog.

Hoofdoorzaak? Ik heb een hekel aan foto’s nemen, verkleinen, uploaden, yadiyadiya.
Er zijn natuurlijk manieren om dat sneller te doen gaan, maar ik heb geen zin om me die meester te maken.

Dan maar een kort, lekker ouderwets, tekstueel stukje non-fictie 🙂

Deze week werk ik zes maanden in de plantenkwekerij. En voor de eerste keer in meer dan drie jaar hoef ik nu niet mijn boeltje bijeen te pakken en weer te verhuizen naar de andere kant van de wereld. Dat is een heel vreemd gevoel. Stabiliteit.
Tegelijk is het regenseizoen hier ook begonnen, en dat vertaalt zich in veel werk rond het huis, maar eerder onzichtbaar.
* De groentetuin is uitgebreid maar ligt er nu natuurlijk kaal bij.
* We gaan de woonkamer flink onder handen nemen, maar voorlopig ziet’ie er nog net zo uit als tevoren.
* Ik heb hopen boompjes gered van de composthoop op het werk, en er de schaar ingezet. Binnen drie jaren hoop ik enkele bonsai te kunnen tonen die de moeite waard zijn.
* Muziekgewijs begint er iets op zn plaats te vallen, maar het zal nog repeteren zijn tot de lente.

En zo voort… Weinig spectaculairs, en veel geduld nodig 🙂

Maar…… wanneer het de moeite waard wordt dan zijn jullie de eersten om dat te weten te komen, liefste wordpress-buis-kindertjes.

En nu, oogjes dicht, en snaveltjes toe.

2 responses to this post.

  1. Posted by Depaa on november 25, 2014 at 4:42 pm

    Gelukkig kijk ik nog elke dag op je blog en zodanig ben ik de eerste om te reageren:)
    Heb je blog altijd de moeite gevonden, spectaculair of niet.

    Beantwoorden

  2. Posted by mama on december 21, 2014 at 12:47 pm

    Jouw schrijfsels zijn een lust voor de geest… prettig en vlot geschreven

    Beantwoorden

Geef een reactie

