Scherven brengen geluk

DSC03765Vorig jaar rond deze tijd kocht ik een zwart theepotje. Klein en fijn. Het overleefde exact een jaar in ons huis.

Een overijverige echtgenote was klaar om de scherven in de vuilbak te gooien, wat mij de verschrikkelijk zware taak gaf om haar duidelijk te maken dat het eigenlijk wel een heel duur theepotje was (en een kans verdient om hersteld te worden) zonder haar met een verschrikkelijk schuldgevoel op te zadelen. Dankjewel aan alle lesgevers communicatie van wie ik ooit iets heb mogen leren!

Ofwel ga ik het herstellen met eenvoudige lijm, ofwel probeer ik een goedkoop “faux”kintsugi-stijl herstel setje. De mentale uitdaging wordt om dit potje (in klei uit Yixing) te herstellen, wetende dat het nooit meer bruikbaar zal zijn. (lijmen en epoxys zijn helaas te giftig, en de echte lakwerk-lijmen peperduur). Wordt vervolgd!

(Kintsugi? Googelen maar! )

Geef een reactie

