Winterdagen, winterschatten

Het waterzonnetje terwijl ik het opgewarmde eten naar binnen werk
Suzu solidair binnen schuilend
Een kop vol snot, en de vrouw aan het werk
500 kopjes gemberthee om af te wassen

Maar kijk, er zijn overal mirakeltjes..

Ik probeer even mandoline te spelen, maar mijn hele lijf zegt “oooehhhh, neen, dat gaat voor teveel koppijn zorgen”
Maar de banjo ernaast, hoewel in staat tot veel meer decibels, die lonkt.
En helpt mij een eerste liedje te schrijven sinds… 2010?

En om te eindigen een leuke paradox: via de Belgische radio (Klara) ontdek ik goede Noord-Amerikaanse muziek.

(zoeken maar op youtube : The Roches – Hammond Song, en Linda Perhacs – Hey Who Really Cares)

3 responses to this post.

  1. Dag Thomos

    Linda Perhacs – Hey, Who Really Cares? Mooie rustige muziek en … inderdaad op de achtergrond klinkt een mooie Hammand orgel met een echte toonwielgenerator. Het geluid wordt gevormd door mechanische wieltjes die gekarteld zijn, te laten draaien in nabij een opneemspoeltje.

    (zie http://www.hammondclub.nl/nl/menu/Hammond/Hoe_werkt_een_toonwielorgel)
    Maar deze techniek werd 30 jaar geleden vervangen door de elektronische printplaat.

    En jawel, ik ben de trotse bezitter van een groot Hammond orgel.
    (zie http://www.hammondclub.nl/db/upload/cache/image_resized/600×578/Hammond_Elegante_STRAK_OK.jpg)

    Groetjes

    Jan

    Beantwoorden

  2. Legendarisch is de B3 Hammond orgel (http://www.hammond-organ.com/products/b3.htm). Daar heb ik thuis ooit nog op gespeeld heel lang geleden.

    Beantwoorden

  3. Heyla Jan!

    Een vriend van me heeft ooit een Hammond met Leslie speaker gekocht, man dat maakte indruk op me 🙂 Ik van van analoog, omdat het niet perfect is. Het spelen met de kleine foutjes maakt het levend.

    Blij dat jij het plezier van een orgel kan ervaren 🙂 Mijn ouders hebben een plaat met een oude opname van de musical Hair met een ge-wel-di-ge hammond solo op Walking in Space. De rest van het nummer zuigt, maar die solo… !

    Beantwoorden

Geef een reactie

