De boog kan niet altijd gespannen staan

Maar vreemd genoeg is het beter om een echte boog wel onder spanning te houden.

Het hangt er van af welk type, in mijn geval een ouderwetse recurveboog. Alles is beter dan de boog in een hoek te zetten, daar gaat hij van doorbuigen. De mijne hing meestal aan de muur. Lekker veilig, dacht ik. Tot ik, in een laatste vlaag van ‘laat ik alles hier wel goed achter?’ nog wat opzoekingswerk deed. En mijn boog hing niet goed, want hij raakte de muur, terwijl hij volledig vrij moet kunnen hangen aan de pees.

Ik hou niet van gaten boren in de muur (daarom maakte ik mijn muziektoren). En ik probeer ‘iets gaan kopen’ als laatste oplossing te zien. Liever duik ik de opslagplaats in, op zoek naar overschotjes om een oplossing in mekaar te knutselen.

Het resultaat: een prototype booghouder (ik noem hem de ‘De booghand, Mark I’), met wat isolatieschuim en restjes hout.

DSC02296 DSC02297

Geef een reactie

