Scooter winterklaar

De scooter staat op stal. Sowieso voor december tot midden februari. Maar ik zal een tijdje het land uit zijn, dus doe ik het meteen grondig.

Hierbij, gratis en voor niets, een korte gids voor leken die hun scooter even achter moeten laten:

  1. Vul je brandstoftank aan met stabilisator olie, zo breekt je benzine niet af. Alles goed schudden, even rijden, en dan tot het randje vullen. Zo voorkom je luchtbellen in de gastank. Lucht veroorzaakt condensatie, en dat is… water in de tank.
  2. Nummerplaat inleveren (jeuj! Krijg 80 dollar terug omdat ik hem niet verzekerd laat, en hij is meteen verzekerd tegen diefstal tijdens de ‘stal’maanden.)
  3. Batterij er uit, helemaal opladen en opbergen op een niet al te koude plaats. (Tip: zet je batterij nooit op een betonnen vloer, maar bv op een houten plankje). Voor de snelle jongens die niet veel afweten van scooters: neem een foto van de kabels VOOR je alles losrukt.
  4. Beschermhoes erover, aanspannen om te voorkomen dat de wind ermee aan de haal gaat.
  5. Tot slot: extra slotje. Men weet maar nooit… Mijn vrouw zou ik haar slaap wel eens durven joyriden.

DSC02246 DSC02247 DSC02248 DSC02249 DSC02251 DSC02252

Geef een reactie

