Eten, altijd maar eten

De gemeenschapstuin kampt met een wortel- en bietendief, verdorie! Om hem voor te zijn doe ik alle resterende wortels uit. Maar wat doe je met een hoop wortels? Soep maken natuurlijk! Met de wortels maak ik dikke soep, en met de blaadjes maak ik een soort thee (goed voor de nieren!) en groentesoep. Tip: een gedroogde steranijs erbij maakt het groen minder bitter. Dat doet me er aan denken dat ik nogal lui ben geweest in foto’s maken van geslaagde recepten haha. Maar bon, dit is geen kookblog dus ik trek me het niet teveel aan.

Tot mijn groot plezier worden N en ik uitgenodigd voor avondeten bij een klasgenote uit Toronto. Speciaal voor N en mij, watjes als we zijn, moet ze haar pikante currysoep milderen. Meestal zijn wij het die koken voor de entourage. Wat ik heel fijn vindt, maar het doet deugd eens rustig te kunnen genieten hehe.

2 responses to this post.

  1. Posted by lieve on augustus 20, 2012 at 8:26 am

    Hier in België zouden ze al lang een camera geplaatst hebben om de groententuin in het oog te kunnen houden tegen ‘groentendieven’… Regelmatig langsgaan en op tijd de groenten rooien (misschien een avond- of nachtexpeditie van maken)

    Beantwoorden

  2. Neen hoor. Vergelijk onze buurt liever met een armere wijk in Namen. Daar hebben ze ook geen geld voor camera’s voor buurttuintjes. We gaan regelmatig langs, maar bon.. Ondertussen proberen we zoveel mogelijk te leren.

    Beantwoorden

Geef een reactie

