Tofino Botanical Gardens

N heeft twee daagjes vrij van haar stage, en we sjeezen weer richting westkust. Ze blijkt het surfen ondertussen te pakken te hebben en heeft zes goeie golven. Natuurlijk volgt de overmoed, en wanneer ik merk dat de golven tijdelijk veel krachtiger worden probeer ik haar duidelijk te maken dat ze beter een ander plekje kiest. Het mag niet baten, ze gaat de wasmachine in en landt een hele later als een walvis in Oostende. Ze geeft gelukkig niet op, maar blijft een klein beetje bescheidener nu en jawel, ze pakt weer enkele goeie golven om de sessie mee af te sluiten. Fier als enen gieter ben ik, op mijn madam. En ikke? Ik moet hard werken om golven te kunnen pakken met mijn kleine fish-surfplank, maar het begint te lukken.

Om uit te blazen trekken we naar de Tofino Botanical Gardens, waar we een uurtje verdwalen tussen planten en de vreemde voorwerpen. Aanrader! Daarna nog een burgertje steken in een surfshop/cafe uitgebaat door de lokale Ucluelet first nation (Yuułuʔiłʔatḥ). We horen heel wat Frans rondom ons, en de plek blijkt populair te zijn bij Québecqois.

Tofino en Ucluelet zijn kleine dorpjes, maar er valt gelukkig genoeg te beleven om elke keer iets anders te doen.

2 responses to this post.

  1. Posted by lieve on augustus 1, 2012 at 8:57 am

    Mijn eerdere reactie is blijkbaar niet doorgekomen… opnieuw proberen maar…
    het geeft mij een zalig gevoel die foto’s te zien, precies of ik loop er zelf tussen.
    echt mooi en rustgevend.

    Beantwoorden

  2. Ja was een heel speciaal plekje. Beetje een Land van Ooit factor. We waren al vaak in Tofino geweest maar telkens er voorbij gereden. Vanaf nu ben ik een fan haha.

    Beantwoorden

Geef een reactie

