Buit

We eten elke dag lekkere bosbesjes van onze struiken, jeuj! Daarnaast nog een poging tot “shanghai style’ eieren. Ze zijn lekker, maar ik vergeet verdulleme toch een foto van het eindresultaat te maken. Later een nieuwe poging!

De huisbazen hebben een kersenboom (verborgen tussen de vele braambessenstruiken). De huisbazin moedigt me aan zoveel te plukken als we maar willen. Wanneer ik een uurtje later aan het plukken ben wandelt haar man langs. ‘Hebben wij een kersenboom?’

Natuurlijk duurt het niet lang eer het fornuis warm wordt en ik mijn eerste poging tot kersenjam waag. Een beetje een ongewone smaak omdat ik bruine suiker gebruik, maar dankzij een oude truuk (pitten in een zakje apart meekoken) is het wel heel vol en rijk. En neen, ik heb geen foto van het potje…

2 responses to this post.

  1. Posted by lieve on juli 31, 2012 at 2:31 pm

    Wat zijn shanghai style eieren?
    Is het potje bosbessenjam al op misschien?

    Beantwoorden

  2. Shanghai stijl eiren is als volgt: je kookt de eieren hard, zoals gewoonlijk. Dan maak je met de bolle kant van een lepel kleine barstjes over de hele schaal. Warm een nieuwe pot water, met oa theeblaadjes, steranijs en nog wat Chinese kruiden er in. Laat een klein uurtje pruttelen, en dan smullen maar! Zoals alle eieren kan je ze een lange tijd bewaren, maar omdat er barstjes in de schaal zijn, wel in de koelkast.

    De kersenjam is al op. Maar gezien bessen nu spotgoedkoop zijn heb ik extra gekocht en heb nog framboos/aalbes en bosbessen confituur bijgemaakt. Smullen 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

