Project Mando-pagoda

Maandenlang zat het me dwars. Die instrumentenkisten op de vloer. Bij gebrek aan statieven hield ik de mandoline en banjo in hun kist, maar het hield me vaak tegen om te oefenen. Ja, de moeite om de kist open en dicht te doen was er teveel aan haha.

Er moet een oplossing, maar wel eentje met stijl. De eenvoudigste manier is muurhangers te kopen. Maar dan moet ik op zoek gaan naar de steunbalken in de muur (geen zin in), en later de gaten weer opvullen en overschilderen wanneer we verhuizen (al helemaal geen zin in).
Daarom knarsen mijn hersenen een hele dag op het werk tot ik eindelijk vind wat 1+1 is, en na het nodige kribbelwerk ligt het basisidee vast.
Ik duik in het rommelkot van de huisbazen, vind de nodige overschotjes hout, ren naar de doehetzelfzaak voor wat houtklemmen en verf en… wacht eerst nog een weekje om het allemaal te laten bezinken voor ik eraan begin 😉
Maar een keer in gang geschoten is mijn “muziektoren” klaar op 4 dagen werken. Jeuj 🙂 En hij draait!

Waar ik vooral blij mee ben is het verschil in aanpak. In plaats van op een drafje beginnen te monteren, heb ik wat meer tijd gestoken in meten, en ik ontdek de geneugten van de “pre-assemblage”. Zo kom ik de toekomstige problemen tegen nog voor het te laat is.

En jeej! Het schilderen zit nog wat in de vingers, zo hoef ik geen meters schildertape te plakken. En geloof me, geconcentreerd schilderen is héél erg Zen.

7 responses to this post.

  1. Posted by janina Van den Hauten on maart 27, 2012 at 5:32 pm

    Wauw de max!!!

    Beantwoorden

  2. Merci 🙂 Als je er eentje wil moet je het maar zeggen 😉

    Beantwoorden

  3. Posted by Koen on maart 28, 2012 at 5:17 am

    maak je die ook voor Fagot? Prachtig gedaan!

    Beantwoorden

  4. Posted by Aya on april 2, 2012 at 11:12 am

    Good work! 🙂

    Beantwoorden

  5. Thank you 🙂 They are even ready for “expansions”! It’s easy to attach two more hooks, if I ever have more instruments 🙂

    Beantwoorden

  6. […] hou niet van gaten boren in de muur (daarom maakte ik mijn muziektoren). En ik probeer ‘iets gaan kopen’ als laatste oplossing te zien. Liever duik ik de […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

