B2B

B2B, geen Business2Business maar Back2Burnaby.
Op het vasteland voor 2 dagen, voor een medisch onderzoek (deel van de permanente verblijfsvergunning-procedure). De dokter is afkomstig uit Friesland, maar veel meer dan “ja ja hoe gaat het” krijg hij er niet meer uit haha. De temperatuur is eindelijk wat gestegen, en ik heb éven een terrasje kunnen doen 🙂

Ik breng de nacht door bij mijn oude huisbazen, en wordt prompt getrakteerd op een nachtelijke BBQ. Huisbaas Glen heeft namelijk een splinternieuwe gekocht in de States, en die moet worden ingewijd!
Geloof me, mijn buik zit vol. Ik droom de hele nacht van eten, en ‘sochtends moet ik er weer aan geloven met een dubbel ontbijt.
Kan hij koken! Als een bezeten voodoopriester, maar lekker zo lekker die varkenskoteletjes. Voor de rest is hij erin geslaagd een salade van rode bieten/aardappelen te maken die ik zowaar verslavend vind. Los van de vele groenten, nasi goreng etc etc. Zijn vrouw, dochter en ik moeten helaas passen voor de cake, maar ‘snachts hoor ik hem nog tegen zichzelf grommen “raah! my ice cream!”.
Glen’s vader heeft nog gekookt voor de president van Trinidad, dus het is niet zo verwonderlijk.

Oude huisgenoot Jackie woont nog in het studentenhuis, en heeft zijn hond laten overkomen uit Toronto. De kleine keffer zit boordevol energie, daagt de hele tijd de grote hond van de huisbazen uit, en heeft 24/7 die waanzinnige “ik wil spelen”-grijns.

De volgende dag slip ik nog even binnen in het Japanse culturele centrum in Burnaby, en pik de laatste dag mee van een tentoonstelling over tenugui (zakdoeken). Klinkt boeiend, niet? Dan nog smikkelen met vriend Kazu en familie in het Japanse bejaardentehuis. Slim gezien, de refter van het tehuis is open voor het publiek, en de wachtrijen zijn belachelijk lang. Blijkbaar smelt iedereen voor traditioneel Japans eten “zoals grootmoeder het maakte”, voor minder dan 10 dollar.

Wordt er ook geshopt, hoor ik je vragen? Natuurlijk loop ik wat rond in Metrotown (de grootste shoppingmall van groot-Vancouver) en in (natuurlijk) de skatewinkel vind ik wat prachtig nieuw ondergoed. Maar dan heb ik het wel gehad. Zo’n drukte en kabaal, daar is deze jongen niet meer aan gewend. Liever dan lang shopping in Vancouver of Burnaby gebruik ik de laatste vrije tijd om wat in de zon te zitten op de oude pijl-en-boog schietbaan in Burnaby.

Op weg naar huis krijg ik een prachtig avondzicht van onze haven cadeau (het is eindelijk eens twee dagen zonnig geweest, jeuj!)

3 responses to this post.

  1. Posted by lieve on maart 28, 2012 at 10:03 am

    Mooie uitstap dat je gedaan hebt.
    Heb je bij de dokter geen raad gevraagd i.v.m. glutenallergie? Naast glutenvrije bloem voor brood stond er ook bloem voor pannenkoeken. In een natuurwinkel zal je dit wel kunnen kopen.
    Van het lijstje met de verschillende graansoorten heb je er daarvan al kunnen elimineren?

    Beantwoorden

  2. Nee ik heb geprobeerd maar ze wouden het er niet bijdoen.
    Wanneer ik een Canadese ziekteverzekeringskaart heb kan ik dat wel hier op het eiland laten doen.

    Beantwoorden

  3. […] die echter niet gebruikt worden om de neus mee te snuiten. In maart ging ik nog naar een tentoonstelling erover, in […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

