Onontgonnen cultuur

Op een mooie dag (ahem) op weg naar het werk zie ik plots iets roods aan de kant van de baan. Rood is zeldzaam in Canada. Het staat wel op hun vlag, maar in het dagelijkse leven zie je weinig rode kleren, rode huizen, rode auto’s, .. Kwestie van niet teveel op te vallen zeker?

In Vancouver zocht ik laatst de hele stad af voor een rode muts. Uiteindelijk heb er ik eentje gevonden, in België.

Dus die rode vlek trok mijn aandacht, brommertje aan de kant en wat blijkt.. En monument voor de eerste Chinese pioniers. Gemaakt in de jaren ’60. Het heeft niet de grandeur of het gevoel van tijdloosheid dat je in echte Chinese bouwwerken ziet, het zal dus op z’n jaren 60 rap rap moet gegaan zijn, en vooral niet teveel kosten.

Ik lees dat het vooral een populair plekje is om tijdens de zomer familiefoto’s te maken.  In de zomer kom ik nog’s terug, en zal ik zien of beter weer deze plek meer charme kan geven.

Geef een reactie

