Grote Vakantie

Nog 1 dagje werken en dan… Grote Vakantie

Drie maanden wachten op het permanenten verblijfschap voor Canada. Drie maanden waarin ik niet mag werken.

Optie 1: naar België vliegen en een interim baan zoeken. Nadeel: drie maanden weg van Naomi, en de kans is klein dat ik dan nog terug zal willen.

Optie 2: hier blijven, en van het leven genieten.

Ik hoef je niet te vertellen welke optie het geworden is 🙂

De grote vraag leek even “wat doet een mens met drie maanden vrije tijd?” Zeker als je de beperkingen bekijkt: weinig geld om uit te geven, en geen auto ter beschikking voor langere periodes  (want daar tuft Naomi vrolijk mee rond voor haar school- en stage-uren).

Uit alle wilde ideeën moesten er veel sneuvelen: de toer van Vancouver Island (te voet? dat zou me een jaar tijd kosten en er zijn meestal geen wegen),  houtbewerkingscursus (te ver en te duur),  Chinees leren (waarom?) enz enz

Maar wat er overblijft is genoeg om drie jaren mee te vullen:

Categorie 1: het leven gaat door, het dagelijkse leven dus ook.

Met andere woorden: koken, wassen, plassen, fitness, joggen, stretchen, de tuin onderhouden…

Categorie 2: zelfontplooing

  • Elke dag wat Japanse les
  • Elke dag mandoline en banjo oefenen
  • Intensieve paardrijles
  • Als vrijwilliger alle drukwerk van het Nanaimo museum vertalen naar het Nederlands

Categorie 3: de wildernis in bij mooi weer

Dicht genoeg bij huis om te voet/brommer er te geraken:

  • Mount Benson
  • de Ammonite Falls

Categorie 4: het eiland verkennen met Naomi tijdens haar vrije dagen

Port Hardy, Saltspring Island, Protection Island, kanovaren, de Cowichan Tea Farm , Tofino

Categorie 5: “knutsel”projectjes

  • Bamboe scherm maken voor in de tuin
  • Compostvat maken
  • Mandoline/banjohanger maken
  • Mijn kistje schilderen
  • Keukenrek maken
  • Kamerscherm maken

Categorie 6: mocht ik mij, wonder oh wonder, toch nog vervelen

Heel goedkoop, wegens “ik heb het gerief toch al”

  • Boogschieten
  • vissen-van-aan-de-kant
  • skateboarden
  • surfen

Een mens krijgt bijna faalangst voor zijn vrije tijd 🙂
Afspraak in juni, en zien wat ik hiervan heb kunnen waarmaken 😀

4 responses to this post.

  1. Posted by Depaa on maart 16, 2012 at 1:47 pm

    Je zal ook (onbetaalde) gids mogen spelen met Pasen en in Mei.
    Daar gaat die onbezorgde tijd al 🙂

    Beantwoorden

  2. Ik tank nu al extra slaap om de invasie straks aan te kunnen 😉

    Beantwoorden

  3. Posted by lieve on maart 19, 2012 at 3:07 pm

    Seffens krijg je nog stress van wat eerst te doen… je hebt talenten en handen aan je lijf dus voel je ‘huisman’ en geniet er verder van.
    mama

    Beantwoorden

  4. Dat komt goed 🙂 Resultaten zullen op deze blog staan 😀

    Beantwoorden

Geef een reactie

