Keuzes

Keuzes maken we elke dag, groot en klein.
En gezien mijn budget lager ligt dan in België, is het vooral een kwestie van impulsief gedrag wat in te dijken.

Maar dat maakt het net zo fijn om af en toe JA te kunnen zeggen.
Nu het broodbakken beter lukt, ga ik graan uit deze provincie gebruiken, gemalen “op z’n traagjes” op stenen molens.
En de koffie die ik hier maal komt hier via eerlijke handel terecht. De importeur is een bedrijf vanop dit eiland.
Het zijn kleine dingen, maar ze maken een verschil in mijn dag.

Het vereist wel opzoekingswerk. Beuh.
Toen ik ‘savonds een ellenlange lijst doornam met niet-zo-koosjere bedrijven viel me op dat we al bijna niets van/bij die jongens kopen. Het is vaak prefab voedsel (bweikes, we koken liever zelf), cosmetica/kuisproducten (zijn we zuinig mee, dus we kunnen het ons vooroorloven groen te kopen), wegwerpelectronica (doen we niet aan mee) en dingen van bij de supermarktgiganten (daar worden we ziek van de sfeer dus we gaan liever bij een kleinere).

Allezhop, de weg naar het ultieme zero-ecologische voetafdruk, zelfdredzame antioxidante walhalla is nog lang, maar het is een aangenaam pad.

2 responses to this post.

  1. Posted by Depaaa on januari 24, 2012 at 8:55 pm

    Okay okay we will try your kitchen in May:)

    Beantwoorden

  2. Ai ai ben ik hier bezig de verwachtingen te hoog te laten groeien? 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

