Ontdek je plekje 3/3 – Jack’s Point

Het wordt al donker wanneer ik toekom in dit langgerekte park.

Uiticht over Nanaimo, Protection Island en Gabriola Island, een lange wandeling, strandjes en niet teveel andere mensen. Wat wil je nog meer?

De weg hiernaartoe voert langs uitgestrekte industriezone’s, een First Nations reservaat, velden en bossen. En dat allemaal vlakbij Nanaimo. Ik voel me in een andere wereld, heerlijk!

De weg splits uiteindelijk op, en gezien ik niet de ferry naar Stawassen op het vasteland wil nemen, ga ik het kleine baantje op naar Jack’s Point.

Tijdens het wandelen begin ik te dagdromen van de volgende zomer, wanneer we een kano gaan aanschaffen. Is het doenbaar om van de haven van Nanaimo tot hier te peddelen? Ik denk het wel 🙂 Maar ik zal mijn armen maar tijd gunnen, en als eerste uitdaging Newcastle Island nemen 🙂

Wanneer ik thuiskom zit de kat van de buren op wacht in de boom naast onze voordeur. Onze kat Suzu heeft het haar al vaak willen nadoen, maar slaagt er nog niet in om boven te geraken.

Terzijde…
De scooter gaat “op stal” voor de rest van de winter. De dagen waar het én regent én vriest én hard waait én stikdonker is worden toch net iets te talrijk, en ik zou graag de pensioengerechtigde leeftijd bereiken met al mijn tanden, vier functionerende ledematen en zonder stoma.
Een week geleden dacht ik bij mezelf, al scooterend tot het werk, “jongens nu is het toch wel echt slecht weer”. Dan kom je thuis en hoor je dat zelfs de ferries niet meer uitvoeren..
Tenzij het een prachtige dag is, zal deze jongen dus een tijdje bussen.

Geef een reactie

