Van de Swinging Mandoboys en eetavonden

In de muziekwinkel schafte ik me na een maand van veel vijven en zessen eindelijk een nieuwe mandoline aan. Eerlijk is eerlijk, ik heb veel geoefend (waarschijnlijk meer dan ik ooit op gitaar heb geoefend in 15 jaar) en ik verdiende toch wel een stapje “omhoog”.
Collega Adam kocht mijn eerste mandoline van me over, en zo verspreidt de mando-bug zich langzaam over Nanaimo 🙂

N waarschuwde me: “wanneer je vanavond thuiskomt zal het huis op stelten staan”. Ze had een kookavond gepland met enkele vriendinnen. Verwacht nadeel: veel kabaal en rommel, verwacht voordeel: stapels lekker eten.

De realiteit pakte lichtjes anders uit. Ik nam Adam op sleeptouw om wat mannelijke versterking te hebben. En de avond draaide uit op heel veel eten, mandoline spelen (inclusief verjaardagsliedjes voor een van N’s vriendinnen), gezelschapsspelletjes en veel animatie (lees: vrouwengekir).
Adam, punkrocker in hart en nieren, had nog nooit mandoline gespeeld, maar na een uurtje vliegen zijn vingers al over het fretbord en is hij officieel de eerste mandolinepunkrocker ter wereld 🙂

Rond middernacht kruipen Adam en ik in onze respectievelijke nestjes, terwijl de meisjes (zo leer ik de volgende dag) tot drie uur in de ochtend doorgaan met kirren.

La vie est belle.

2 responses to this post.

  1. Ziet er lekker en leuk uit! Post ook eens wat mandolineklanken!
    Groetje
    Koen

    Beantwoorden

  2. Zodra we iets hebben om te beluisteren zal ik hier zeker een linkje naar posten 🙂
    Alles goed met je studio?

    Beantwoorden

Geef een reactie

