Tuintje werken

Een tijdje geleden begon ik een tuintje aan te leggen. Een dode hoek in de tuin van onze buren/huisbazen was perfect om eens te proberen te tuinieren. De groententuin gaat de herfst en winter in (alleen nog wat knoflook kunnen planten) dus het was ideaal om me van van de buitenkriebels te verlossen 🙂

Met de aanleg klaar is het nu ook hier wachten op de lente… Het mos moet groeien, en hopelijk slaag ik er in de bamboe, esdoorn, buxus, azalea en varens in leven te houden 😀 De esdoorn is zijn blaren al kwijt. Dat is “normaal” want het is herfst, maar toch kijk ik er naar met een klein hartje haha.

Toch heb ik er al flink wat pret aan. Elke dag even op inspectie, gras en ander onkruid weghalen, de stenen proper houden… Zo heb ik mijn klein buitenpleziertje elke dag.

Combineer dat met nieuwe recepten blijven proberen, en je merkt wel dag de korte herfstdagen snel gevuld zijn 🙂

We trekken een weekendje naar Vancouver om enkele vrienden te zien, en maken een kleine protestmars mee, in het kielzog van de Occupy Wall Street beweging. Ook het plein voor het museum van moderne kunst staat vol met tenten en standjes van protesterende mensen en actiegroepen. Zelfs in het kleine Nanaimo staan er zo’n 30 tenten in het stadscentrum.

Wanneer ik met vrienden hier praat merk ik ook *waarom* het protest zo groeit. Wie de krant leest zou er het raden ook niet maar mogen hebben.

Geef een reactie

