Hallo, ween

Mijn schattebout is Canadees. Volbloed. Op momenten zoals Halloween toch.
Met haar tomeloze enthousiasme sleept ze me mee in een sessie Jack-o-Lantern snijden. Voor een eerste poging ben ik best tevreden 🙂 Rara welke pompoen is de mijne?
De pitten gaan de oven in, en we knabbelen de hele avond lustig door. En het vruchtvlees wordt morgen een lekkere tradionele Brabantse pompoensoep.
Morgen is er een buurtfeest voor die gelegenheid. Stiekem kijk ik er wel naar uit om te zien hoe de Trick or Treaters zich zullen uitdossen morgen.

In de winkel vroeg een klant me of ik Halloween vierde. De dame was organiste in een First Nation kerk. “Nou, ik vier het niet hoor,” ging ze te keer.
“Het is het feest van de duivel, zeg ik je!”
Volgens mij zit de duivel hem eerder in de “lach” van Jozef Ratzinger wanneer hij aankondigt dat de katholieke kerk prioriteit gaat geven aan het “uitroeien van alle bijgeloof in Afrika”.

Geef een reactie

